P4. Dag 3. 02.02.18
På fredag var jeg nok en gang på praksis. Stresset en del på morgenen fordi jeg forsov meg, men klarte heldigvis å komme meg på Panduro i tide. Det var ikke så mye å gjøre den dagen fordi det kom lite kunder, men på slutten av dagen fikk jeg beskjed om å bytte prislapper på en rekke varer. Det var ikke så veldig spennende siden jeg har gjort det så mange ganger før, men det er viktig å få byttet dem, slik at kundene vet hvor mye varene koster. Vi har en perm hvor alle nye prislapper for varer med nye priser, nye strekkoder og helt nye varer, er inni. Så det blir på en måte som en skattejakt. Det å finne prislappen som har samme kode som varen.På Panduro er kundebehandling viktig. Det vi setter mest fokus på er fagkunnskap. Siden vi selger varer som ofte trenges litt forklaring på og det er ikke alltid kundene vet hva de ser etter. Vi er også i alltids i godt humør ovenfor kundene og hilser og smiler hver gang noen kommer inn døren.
Noe av det første jeg ble lært opp til var å ha øyekontakt med kunden og smile og si hei. Etter en liten stund, spør jeg dem om de trenger hjelp.
Det er viktig å virke inkluderende og engasjert i kunden, slik at dem kommer tilbake.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar